A részecskeszűrő 4 gyakori hibája

Leírás

A részecskeszűrő célja az, hogy csökkentse a hamuban lévő benzopirének kibocsátását, amik a dízel üzemanyag égetésével keletkeznek, és az egészségre károsak. A telepítését ma már kiterjesztették sok benzinmotorra is, azonban sajnos nem ritka gyakori hibával találkozni. De mi okozhatja ezeket a hibákat?

1.

Az első probléma a gyakori megállás lehet, amely megakadályozza a helyes regenerációs folyamatot, vagyis a részecskeszűrő tisztítást. Ilyenkor a részecskeszűrő annyira eltolódik, hogy a rendszer nem tudja megtisztítani. A rossz vezetés is károsíthatja a rendszert, például ha állandóan nagy sebesség fokozaton haladunk, és így alig érjük el a 2000 fordulatot, akkor a rendszer nem lesz képes regenerálni a részecskeszűrőt, és ugyanaz lesz a problémánk, mintha állandóan a városban mennénk. Ilyenkor a részecskeszűrő tisztítás csak a diagnosztikai készlettel működik egy megfelelő műhelyben.

2.

A motor alatt különböző csövek találhatóak. Van egy olyan, ami összekapcsolja a részecskeszűrő bemeneti és kimeneti részeit, és egy nyomáskülönbség érzékelővel tájékoztatja a vezérlőegységeket, hogyha a részecskeszűrő el van dugulva. Pont ezért végzetes hiba lehet, hogyha ezek a csövek el vannak zárva. Amikor ez megtörténik, a vezérlőegység nem érti a regeneráció rendelését, így nem fog nekiállni. Ilyenkor szintén el kell látogatni a műhelybe egy részecskeszűrő tisztításra.

3.

Másik tipikus probléma, amikor a dízel olajat másik olajjal keverik, így az utóbbi egyre folyékonyabbá válik, és elveszíti a kenési tulajdonságait, ami nagyon súlyos motorhibákhoz vezet. Rendkívül fontos, hogy a gyártó által javasolt olajat használjuk, aki tudja, hogy megtörténhet ez a hiba, és kényszeríti a gyártókat egy különleges kenőanyag kifejlesztésére, amelyik garantálja, hogy megmaradjanak a jó tulajdonságai.

4.

Másik hiba akkor lehet, ha adalék keverékkel rendelkezik, ez pedig más hibákat okozhat. Ha nagyon megtöltjük az üzemanyagtartályt, akkor megsérülhet az érzékelő, amely jelzi, amikor kinyitjuk és bezárjuk a töltőnyílást. Ha túl sokat töltünk, akkor nem hagyunk helyet a rendszer számára az adalékanyag keverésére, ez pedig súlyos meghibásodáshoz vezethet.