Amit a részecskeszűrő regenerációjáról tudni kell

Leírás

Ha dízelautót vásároltunk tisztában kell lennünk vele, hogyan érdemes vezetni, használni, hogy minél tovább ki tudjon szolgálni minket. Gyakran ismételt mondat, hogy a részecskeszűrő jó állapotának megőrzése miatt kíméletesen kell vezetni. De mit is jelent ez egy dízelautók esetében?

A részecskeszűrő az autó azon része, ami megszűri a dízelolaj égése miatt termelődő kormot. Ezt lényegében úgy kell elképzelni, hogy a gázok átmennek a részecskeszűrő sakktáblára emlékeztető járatain, és míg a gáz távozik, a korom ezekben a járatokban marad, kvázi csapdába esik.

Ha kímélni akarjuk a járművünket, minden tankolás után legalább egyszer érdemes megjáratni az autót. Ez azt jelenti, hogy az autópályán 2000-es percenkénti fordulat felett autózunk egyet úgy 15 percen keresztül. Erre a részecskeszűr tisztítás, az úgynevezett regeneráció miatt van szükség.

Ez a folyamat 5-10 perc alatt lezajlik a szűrő telítettségétől függően, ilyenkor a sofőr egy sárgán felvillanó piktogramot lát, ami jelzi, hogy épp zajlik a folyamat. Erre mindenképp érdemes odafigyelni, mivel egy félbehagyott regeneráció többet árthat, mint használhat az autóknak.

Honnan tudja az autónk, hogy telített a részecskeszűrő és regenerációra lesz szükség?

A részecskeszűrő szűrőrésze katalitikus konverterrel össze van építve. A gáz első körben ide fog bejutni, itt lezajlanak a kémiai reakciók, a fizikai szűrést maga a részecskeszűrő végzi.

Az egység előtt és után egy-egy nyomásérzékelő található, ami a vezérlőegység felé jelzi mindkét a nyomásértékeket és a kettő között lévő különbséget is érzékeli. A nyomáskülönbség annál nagyobb lesz, minél jobban el van telítve a részecskeszűrő. Ha a részecskeszűrő rendben van, a nyomáskülönbség elhanyagolható, nagyon csekély lesz.

Felmerülhet a kérdése, hogy ha az autó érzékeli, hogy eltömődött a részecskeszűrő, mikor indul be a regeneráció? Ez természetesen típusonként eltérhet, de általánosságban azért kijelenthető, hogy az autók programozása nagyon szigorúan van beállítva. Sok esetben, már 10-15 %-os telítettség után már regenerál az autónk az első alkalommal. Ez persze a használat során kitolódik, arra viszont mindenképp figyeljünk, hogy 45-50%-os értéket sohase érjünk el, mert ezután már nem fog önmagától beindulni a folyamat.

Ha mégis megtörténne, ilyenkor egy részecskeszűrő tisztítás még segíthet. Keressen fel minket a Fischer részecskeszűrő tisztítóban és elvégezzük Ön számára a részecskeszűrője tisztítását.