Dióhéjas tisztítás

A dióhéj tisztítással könnyedén megszabadulhatunk a korom lerakódásoktól a szívócsatornában, így újra visszaállíthatjuk a gyári méreteket és eltávolíthatjuk a lerakódásokat a szívószelepről, anélkül, hogy szükség lenne a hengerfej leszerelésére. A közvetlen befecskendezéses modern motorokkal felszerelt járműveknél gyakori probléma lehet a szívóoldali szívócső és a szívócsatorna elkokszosodása, amit a dióhéj tisztítás hatékonyan orvosolhat. Amerikában már majdnem 8 éve használják ezt a tisztítási módszert, nálunk az utóbbi 1-2 évben terjedt el, tehát nem új technikáról van szó. Ez a módszer minden dízel és benzinmotoron alkalmazható.

A dízelmotoroknál a visszavezetett kipufogógáz által a szívó oldalra jutó korom lerakódását kell eltávolítani a szívósor és a hengerfej szívó csatornáiból.
Mikor kell alkalmazni?
A tapasztalatok alapján a dízelmotoroknál 160-250 ezer kilométer között már lényeges mértékű lerakódás tapasztalható ezekben a motorokban.

Milyen tünetek jelentkezhetnek:

  • Hidegindításnál ingadozó járás
  • Töltőnyomás lassú növekedése
  • 1-1.5 literes többletfogyasztás 100 kilométerenként
  • Ismétlődő részecskeszűrő hibák
  • Jelentős teljesítménycsökkenés
  • Szívósor csappantyú-állító mechanizmus problémá

Ezen tünetek gyakran előidézhetik a részecskeszűrő, turbófeltöltő és EGR szelep korai meghibásodását, amiért érdemes időben elvégezni a tisztítást. Dízelmotorok ahol jelentkezhetnek a problémák, persze a teljesség igénye nélkül, mert valószínűleg vannak még más típusok is, amik nincsenek felsorolva: – BMW N47-N57 motorok – 160.000 kilométer felett – Mazda 2.0-2.2 cd and skyactive diesel motorok – 160.000 kilométer felett – Opel – Isuzu 1.7 CDTI – 150.000 kilométer felett – Opel 2.0 CDTI motorok – 160.000 kilométer felett – Audi/VW/Seat/Skoda 1.6-2.0 CRTDI 2009-2014 – 200.000 kilométer felett – Audi/VW/Seat/Skoda 2.0 PDTDI – 200.000 kilométer felett – Kia 1.6 – 2.2 CRTDI – 160.000 kilométer felett – Fiat/Alfa Romeo 1.9 jtd és 2.0 mjet motorok – 160.000 kilométer

A közvetlen benzines befecskendezésű motoroknál a kartergáz okozta lerakódást és/vagy a turbófeltöltő által visszavezetett olajat szükséges eltávolítani a szívószelepekről. GDI motorok esetén ritkábban ugyanez érvényes, azonban itt tovább súlyosbítja a helyzetet az EGR szelep, mivel nem csak olaj, hanem korom is kerül a szívóoldalra, ami lerakódik és károsíthatja a szívószelepeket.

A közvetlen befecskendezésű benzinmotoroknál a kokszosodásra utaló tünetek:

  • Hidegindításkor égéskimaradás és egyenetlen járás
  • Meleg motornál égéskimaradás
  • Teljesítménycsökkenés
  • Túlzott üzemanyag-fogyasztás
  • Keverékképzési problémák
  • Korai katalizátor meghibásodás

GDI (közvetlen befecskendezéses benzin) motorok esetén akár már 70-100 ezer kilométer után is szükség lehet a tisztításra. Benzinmototok ahol jelentkezhetnek a problémák, persze a teljesség igénye nélkül, mert valószínűleg vannak még más típusok is, amik nincsenek felsorolva: – Audi/VW/Seat/Skoda: összes FSI/TFSI/TSI motor (1.2, 1.4, 1.8, 2.0, 3,2, 3.6 VR6 4.0, 4.2) – legtöbb BMW N-es benzinmotorja – Kia és Hyundai GDI motorjai – PSA és BMW közös fejlesztésű 1.6 THP motorjának összes variánsa (BMW, Mini, Citröen, Peugeot, DS etc..) – Opelben és Alfa Romeokban használt közvetlen befecskendezéses benzinmotorok 1.9 és 2.2 JTS.

A dióhéjas tisztítás és a teljes szívórendszer tisztítása révén a járművek motorjai új lendületet kaphatnak, legyenek azok dízel vagy benzinesek. Ez a módszer nem csupán segít megelőzni jelentős költségeket, hanem hosszú távon megbízható és hatékony működést biztosít, örömére a tulajdonosnak. Azok, akik ezt a tisztítási eljárást választják és befektetnek a folyamatba, megtapasztalhatják, milyen különbséget hozhat az igazán tiszta és hatékonyan működő motor, akár egy vadonatúj gépkocsihoz hasonlóan. Az árak változóak a jármű típusától, megtett kilométerektől függően, és szintén szerepet játszik a szívó oldali komponensek szerelési időtartama, az alkalmazott tisztítóanyagok mennyisége, valamint az alkatrészek tisztításához szükséges munkaidő. A munka alapos elvégzéséhez szükség lehet tömítések cseréjére és egyéb segédanyagokra is.

A dióhéjas tisztítás kiváló megoldás lehet a koromlerakódásos szívócsatorna hatékony tisztítására. Ennek az eljárásnak köszönhetően a gyári keresztmetszetek visszaállíthatók, és a szívószelepről eltávolíthatók a lerakódások, mindezt anélkül, hogy szükség lenne a hengerfej leszerelésére. A közvetlen befecskendezéses modern motorokkal felszerelt járművek esetében gyakori problémát jelent a szívóoldali szívócső és a szívócsatorna elkokszosodása. Ezen felül, a kartergáz és kipufogógáz visszavezetése a szívócsatornán keresztül a motorba, illetve a közvetlen benzinbefecskendezés is további kihívásokat hoz magával.

Az említett rendszerek hátulütője az, hogy az üzemanyagpermet már nem tisztítja a szívószelepeket és a hengerfej szívócsatornáját, így ezeken a területeken lerakódások képződhetnek a kartergázban és kipufogógázban található részecskékből. Ezek a lerakódások gátolhatják a szívószelep mozgását és szűkíthetik a keresztmetszetet. Ennek következményeként a motor teljesítménye csökkenhet, a járás egyenetlenné válhat, sőt akár leváló koromdarabok is problémákat okozhatnak a hengerben és a szelepek között.

Az elmúlt tapasztalatok azt mutatják, hogy 60-70 ezer kilométeres futásteljesítmény után már számottevő kokszlerakódás képződhet. Eddig a problémára a hengerfej szétszerelésével és mechanikus tisztításával reagáltak, ami rendkívül idő- és költségigényes folyamat.

A dióhéj felülete elég kemény ahhoz, hogy hatékonyan eltávolítsa a kokszos lerakódásokat, még akkor is, ha azok erősen rászívódtak a felületekre. Ez a tisztítási módszer rendkívül kíméletes, mégis tökéletes eredményt nyújt. Az eljárás a hagyományos technológiákhoz képest jóval kevesebb munkát és időt igényel, így gazdaságosabb is. A dióhéj szemcsék nagy nyomású levegővel irányított hatásával a lerakódásokat hatékonyan eltávolítjuk a felületekről, miközben a fémeket és műanyagokat nem károsítjuk.

A tisztítási folyamat

A dióhéj és magas nyomású levegő kombinációjával rövid idő alatt megszabadulhatunk a lerakódott koromtól. A tisztított szívósor visszanyeri szinte eredeti, gyári állapotát. Összefoglalva, ez a technika egyszerű és gazdaságos módja a motortisztításnak, emellett sokkal hatékonyabb tisztaságot biztosít, mint a hagyományos módszerek.

A Carbon Cleaning Center nem csak a dióhéjas tisztítást alkalmazza, hanem más technológiákat is. Mivel a motor több részből áll, ezért az egyéb alkatrészeket is tisztítani kell a kipufogógáz által okozott szennyeződésektől. Ennek érdekében a Hydrogene Technologies HCC-5000 gépét alkalmazzuk. A piac egyik leghatékonyabb gépével a turbót, dugattyúkat, szelepeket, porlasztócsúcsokat, injektorokat, gyertyákat, dízel autóknál az EGR szelepet, katalizátort, lambda-szondákat, részecskeszűrőt (DPF FAP) és a kipufogórendszert tisztítjuk meg.

Dízel autóknál a Bekis 4001+ külön részecskeszűrő tisztító gépet alkalmazunk. Nagy teljesítménye és mérete révén a legkisebb személyautótól a legnagyobb munkagépekig és haszongépjárművekig terjedő részecskeszűrőket tudjuk gyári állapotra tisztítani. A motor teljes szénmentesítése esetén akár 150 ezer kilométeres garanciát is vállalunk. Szerviz idejére akár csereautót is biztosítunk térítésmentesen.

Lépj velünk kapcsolatba!

Kérdésed van?
Írj nekünk és segítünk!