Részecskeszűrő tisztítás
Hogy tudja a részecskeszűrőt nálunk tisztíttatni?
Fontos szerepe van a nyomaték átvitelében, a munkahengerek működésében, a kenésben, a hűtésben és a mechanikus kopadék eltávolításában. Az automataváltó olaj tisztasága kulcsfontosságú az elektromos finom szabályozáshoz. A működés során az olajnak kitett mechanikus és hőterhelés miatt idővel szennyeződik, elfárad, és az benne lévő adalékanyagok hatékonysága csökken, valamint eredeti fizikai tulajdonságai elvesznek.
Jöjjön el a gépjárművével Szervizünkbe
Szervizünkkel előzetes időpont egyeztetés alapján vállaljuk részecskeszűrője tisztítását.
Hozza el kiszerelt állapotban
Hozza el hozzánk részecskeszűrőjét kiszerelt állapotban, időpont egyeztetés nélkül is és kb. 30 perc múlva már viheti is
Küldje el csomagküldő szolgálattal
Kérésére futárt küldünk a részecskeszűrőért és 24 órán belül visszakaphatja megtisztítva.ntervallumként.
Miért bízzuk szakemberekre a munkát?
Mivel manapság nagyon divatos a csináld magad életszemlélet, sokan szinte minden problémát így akarnak megoldani. Érvelnek persze azzal, hogy így olcsóbb, és ez már elég nyomós indoknak tűnik, hogy magunk próbálkozzunk.
A részecskeszűrő tisztítása azonban jóval nehézkesebb, és ha elrontjuk, nem fogjuk tudni egy vállrándítással elintézni a dolgot, mert bizony nagy rá az esély, hogy a szűrőt cserére fog szorulni a ténykedésünk után. Az a jobbik eset, ha a házi tisztítás után hamarabb szorul újabb beavatkozásra a szűrő, és nem megy tönkre teljesen.
Ha szakemberhez fordulunk, biztosak lehetünk benne, hogy nem kell 30000 km után újra tisztítani, hanem vígan elautózhatunk még 100000 km-t is az újabb tisztításig. Hiszen ilyenkor a hozzáértő műhelyben számítógépes diagnosztika előzi meg a munkát, a le –és felszerelést is profi módon fogják elvégezni, ahogyan a megfelelő tisztítási eljárást is.
A legtöbb helyen garanciát is vállalnak a 100%-os tisztításra, ráadásul, ha olyan csinálja, aki ért is hozzá, akár fél óra alatt is kész lehet. Ha a tisztítást választjuk nem csak pénzt, de időt is spórolhatunk.
A részecskeszűrő egy kötelező elem a dízelautókon, és ha elromlik a cseréje egyáltalán nem olcsó mulatság. Egy részecskeszűrő akár fél millió forintba is kerülhet, és ha egy idős használt autónk van, maga az alkatrész többe kerülhet, mint maga az autó. Ilyenkor elgondolkodik az ember, hogy érdemes-e egyáltalán kicseréltetni, vagy inkább új autóba gondolkodni.
Persze jó megoldás lehet a tisztítás is, hiszen így még menthető lehet ez az alkatrész, ráadásul a tisztítás töredékébe kerül a cserének. De miért is ilyen drága egy részecskeszűrő?
Elméletileg egy részecskeszűrő hozzávetőleg 150000 km-ig bírja, persze ehhez 700-1000 km-enként regenerálni kell. Akik főleg városi közlekedéshez használják az autójukat, ezt nem tudják megtenni, van, aki nem is tudja, hogy kellene. Ilyen esetekben jóval hamarabb megtelik a szűrő.
Mivel ez az alkatrész elég speciális, és szinte minden márkánál egyedi, ezért legtöbb esetben csak gyári alkatrész jöhet szóba, aminek elég borsos az ára. A cserétől való félelem tehát egyáltalán nem alaptalan.
A csere tehát egy olyan opció, amit mindenki szeretne megúszni. Persze vannak esetek, amikor az lehetetlen. Ha tejesen felmondja a szolgálatot a szűrő, akkor már a tisztítás sem segíthet, de ha kicsit odafigyelünk, és időben megtesszük a szükséges lépéseket, akkor örök időkig is elodázhatjuk a szűrő kicserélését, így több százezer forintot megspórolva.
1. Az első probléma a gyakori megállás lehet, amely megakadályozza a helyes regenerációs folyamatot, vagyis a részecskeszűrő tisztítást. Ilyenkor a részecskeszűrő annyira eltolódik, hogy a rendszer nem tudja megtisztítani. A rossz vezetés is károsíthatja a rendszert, például ha állandóan nagy sebesség fokozaton haladunk, és így alig érjük el a 2000 fordulatot, akkor a rendszer nem lesz képes regenerálni a részecskeszűrőt, és ugyanaz lesz a problémánk, mintha állandóan a városban mennénk. Ilyenkor a részecskeszűrő tisztítás csak a diagnosztikai készlettel működik egy megfelelő műhelyben.
2. A motor alatt különböző csövek találhatóak. Van egy olyan, ami összekapcsolja a részecskeszűrő bemeneti és kimeneti részeit, és egy nyomáskülönbség érzékelővel tájékoztatja a vezérlőegységeket, hogyha a részecskeszűrő el van dugulva. Pont ezért végzetes hiba lehet, hogyha ezek a csövek el vannak zárva. Amikor ez megtörténik, a vezérlőegység nem érti a regeneráció rendelését, így nem fog nekiállni. Ilyenkor szintén el kell látogatni a műhelybe egy részecskeszűrő tisztításra.
3. Másik tipikus probléma, amikor a dízel olajat másik olajjal keverik, így az utóbbi egyre folyékonyabbá válik, és elveszíti a kenési tulajdonságait, ami nagyon súlyos motorhibákhoz vezet. Rendkívül fontos, hogy a gyártó által javasolt olajat használjuk, aki tudja, hogy megtörténhet ez a hiba, és kényszeríti a gyártókat egy különleges kenőanyag kifejlesztésére, amelyik garantálja, hogy megmaradjanak a jó tulajdonságai.
4. Másik hiba akkor lehet, ha adalék keverékkel rendelkezik, ez pedig más hibákat okozhat. Ha nagyon megtöltjük az üzemanyagtartályt, akkor megsérülhet az érzékelő, amely jelzi, amikor kinyitjuk és bezárjuk a töltőnyílást. Ha túl sokat töltünk, akkor nem hagyunk helyet a rendszer számára az adalékanyag keverésére, ez pedig súlyos meghibásodáshoz vezethet.
A gyári részecskeszűrők általában zárt szűrők. Ezek a legtöbb esetben kerámiatestek, nagyon hasonlítanak a katalizátorokhoz. Hosszúkás, négyzetes csatornáik két vége zárt, leginkább egy sakktáblához hasonlít. Ha a kipufogógáz bejut az egyik végén, már csak a másikon oldalon jöhet ki, ennek során a koromrészecskék a kerámiatest porózus falán megtapadnak.
A zárt részecskeszűrők nagyjából a kipufogógáz 95%-át megszűrik. Ugyanakkor nagyon hamar el is tudnak tömődni és ha nincs lehetőségünk ezeket a koromszemcséket leégetni a szűrűről, akkor tisztításra van szükség.
A másik típus a nyitott vagy csapda jellegű szűrők. Az ilyen részecskeszűrők utólag kerülnek beszerelésre, vagyis olyan dízelautókban fordulnak elő, amelyek nem rendelkeznek gyári szűrővel. Ezek nem csak kerámiából, hanem fémből is készülhetnek. Ráadásul ezeket tisztítani sem kell, mivel a lamellák speciális kialakítása miatt a kipufogógázban lévő koromrészecskék ugyan kirakódnak, de nem tömítik el a szűrőt. Ráadásul a motorelektronika meghibásodásától sem kel tartanunk.
Mennyibe kerül a részecskeszűrő tisztítása?
STANDARD
- személyautó
- Professzionális tisztítás
- Kényelmes, gyors megoldás
- Garancia 100.000 km vagy 1 év
EXTRA
- teherautó (3,5T alatt)
- Professzionális tisztítás
- Kényelmes, gyors megoldás
- Garancia 100.000 km vagy 1 év
SPECIÁLIS
- teherautó (3,5T felett), kamion, busz, mezőgazdasági gép
- Professzionális tisztítás
- Kényelmes, gyors megoldás
- Garancia 100.000 km vagy 1 év