Több mint tíz éve hazánkban csak részecskeszűrővel ellátott dízel személyautókat lehet eladni. Tehát akinek dízelautója van, előbb-utóbb foglalkoznia kell a részecskeszűrővel is.
Ha látjuk a sárga visszajelzőt, mindig vegyük komolyan! Ha nem végezzük el időben a regenerációt, akkor az tovább telítődik és lehet, hogy a márkaszerviz még tehet, valamint az érdekünkben, hogy megússzuk a cserét, de nem érdemes kockáztatni egy esetleges meghibásodást, hiszen a csere lényegesen drágább, mint a részecskeszűrő tisztítás.
Ha koromszűrő van a dízelautónkon, sohase tegyünk rá chiptuningot, mert a magas kipufogógáz-hőmérséklet elolvaszthatja a katalizátoranyagot, ezzel eltömítve a részecskeszűrőt.
Ha a kocsi alatt van a részecskeszűrő, mindig vigyázzunk, hogy parkolásnál ne ütődjön neki semminek. Ebből a szempontból a motor alatti részecskeszűrő hasznosabb. Emellett a szűrő hőmérséklet- és nyomáskülönbség-jeladója is meghibásodhat, ami a telítettséget méri.
Az autósok nem szeretnek a részecskeszűrő cseréjére költeni, mert az roppant drága, ezért is érdemes a karbantartásra megfelelő figyelmet fordítani és időben kitisztítatni a részecskeszűrőt. Mi a bonyhádi szervizünkben akár ki- és beszereléssel együtt is vállaljuk a részecskeszűrő tisztítást, de futárral is eljuttathatja hozzánk a részecskeszűrőjét, amennyiben saját maga szeretné a szerelés elvégezni.
Honnan tudjuk, hogy meghibásodott a részecskeszűrő?
A részecskeszűrő egy nagyon összetett rendszer, ha meghibásodott, azt könnyen észrevesszük. Sokan próbálnak trükközni a műszaki vizsgán, hogy kikötik a visszajelző lámpát, de ezzel nem lehet eltitkolni a problémát.
Ha felgyullad a sárga visszajelző, fel kell keresni a márkaszervizt vagy egy szakszervizt, ahol meg tudják határozni, hogy mennyire telítődött a részecskeszűrő, illetve hogy regenerálható-e vagy cserélni kell. Abban az esetben, ha a részecskeszűrő teljesen eltömődött, azt abból vesszük észre, hogy a kocsi vészüzemmódba kapcsol, és teljesen erőtlenné válik.
Az ilyen esetekben a regeneráció sajnos már nem fog segíteni, de egy tisztítóprogram lefuttatásával még lehet esélyünk, hogy megússzuk a cserét. Jó, ha tudjuk, hogy mennyi hozzávetőlegesen egy részecskeszűrő élettartama..
Hiába állítják az autógyárak, hogy az autó teljes élettartama alatt működni fog a szűrő, legalább 100.000 km-t bírnak, akkor is, ha a regeneráció rendben megtörténik. Minimális mennyiségű hamu mindig visszamarad a regeneráció során, és a részecskeszűrő előbb-utóbb eltömődik, és várhatóan 5-6 év után cserére fog szorulni. Ezt előzhetjük meg a részecskeszűr tisztítás segítségével.