Az autóvásárlás nem olcsó mulatság, még akkor sem, ha nem új járműben, hanem használt autóban gondolkodunk. Ha olyan autót keresünk, ami nem épp most gurult le a márkabolt teherautójáról, számos dolgot kell átnéznünk, hogy ne verjenek át minket, és olyan kocsit kapjunk a pénzünkért, ami nem kell másnap a szerelőhöz vinni, mert nem működik.
A vásárláskor érdemes magunkkal vinnünk valakit, aki ért ahhoz, mit is kell figyelni. Az sem mindegy, hogy benzines vagy dízel a megvásárolni kívánt autó.
Ha dízelautóban gondolkodunk, sok más egyéb mellett a részecskeszűrő ellenőrzésére is komoly figyelmet kell fordítani. Hiába állítja a tulaj, hogy minden rendben van vele, esetleg nemrég volt részecskeszűrő tisztításon, vagy épp most vett bele újat, mindenképp nézzük át, mert ha nem vagyok elég óvatosak, az új autónkra rengeteg pénzt kell utólag még rákölteni.
A részecskeszűrő cseréje az egyik legköltségesebb dolog a dízelautóknál, bár sok esetben elég a részecskeszűrő tisztítás, de az sem épp a legjobb, ha ilyen plusz költségekkel indítjuk az új autó pályafutását nálunk.
Hogyan ellenőrizzük a részecskeszűrő állapotát?
Amennyiben eldöntöttük, hogy dízelautót akarunk venni, mindenképp vigyünk magunkkal valakit, aki ért is hozzájuk. Nem arról van szó, hogy mi nem lennénk elég okosak ahhoz, hogy elkerüljük, hogy átverjenek minket, inkább csak arról, hogy a részecskeszűrő állapotát egy szerelő könnyebben meg tudja ítélni, mint egy laikus.
Az autót mindenképp vigyük el egy próbakörre, ahol ki fog derülni, hogy húz a kocsi. Emellett az autó vezérléséből egy hozzáértő könnyedén kivarázsolja a részecskeszűrő állapotára vonatkozó adatokat.
Ha a szerelő úgy ítéli, hogy valami gond van, esetleg valaki leszerelte az eszközt, csak a vezérlésből iktatta ki a részecskeszűrőt, akkor semmiképp se vegyük meg, mert nem csak, hogy sokba fog kerülni a javítás, de műszaki vizsgát is fújhatjuk.
Persze felmerül a kérdés, hogy érdemes egyáltalán dízelautót venni, hogy ennyi gond lehet vele? A szakértők azt szokták tanácsolni, hogy csak akkor vegyünk dízelautót, ha ki is tudjuk aknázni a tulajdonságait. Vagyis, ha havonta nem megyünk vele legalább 2000 km-t, akkor válasszuk inkább a benzines megoldást.